”Allmännyttan borde vara till för de svagaste”
Sett och hört
24 okt 2019
PODD | Sverige valde fel när man införde Allbolagen och gjorde allmännyttan affärsmässig. Allmännyttan borde i stället användas för dem som har störst behov. Det säger Linda Jonsson, moderat analytiker på byggbolaget Veidekke, i en ny podd i Radio Allmännyttan. Hon skåpar också ut flera borgerliga favoritrecept för billigare byggande.