Ska utreda statligt fastighetsbolag – sågas
Sett och hört
2 jun 2022
Ett nytt statligt fastighetsbolag skulle kunna förebygga och minska segregationen, enligt näringsminister Karl-Petter Thorwaldsson (S). Regeringen tillsätter nu en utredning av frågan. Men idén sågas från branschhåll. "Spontant har jag väldigt svårt att se vad man skulle kunna bidra med", säger Anders Holmestig på Fastighetsägarna. Det skriver SvD.